nazwa dokumentu: Nr XL/281/10 z dnia 18 maja 2010 r. w sprawie okreslenia zakresu i formy infromacji o przebiegu wykonania budzetu Gminy Brzostek oraz przebiegu wykonania planów finansowych gminnych instytucji kultury i samodzielnego gminnego publicznego zakładu opie

 

UCHWAŁA Nr XL/281/10
Rady Miejskiej w Brzostku
z dnia 18 maja 2010 roku
 

w sprawie: określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Brzostek oraz przebiegu wykonania planów finansowych gminnych instytucji kultury i samodzielnego gminnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej za I półrocze.
 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 i 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142 poz. 1591; z 2002 r., Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r., Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r., Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r., Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r., Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337; z 2007 r., Nr 48, poz. 327, Nr 138 poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. , Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458; z 2009 r., Nr 52, poz. 420 i Nr 157, poz. 1241oraz z 2010 r., Nr 28, poz. 142 i 146) i art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 i z 2010 r. Nr 28, poz. 146)    Rada Miejska w Brzostku uchwala, co następuje:
 

§ 1.  Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze roku budżetowego zawiera elementy w szczegółowości nie mniejszej jak w uchwale budżetowej ze szczególnym uwzględnieniem stanu należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.

1. Ogólny opis budżetu gminy, uwzględniający między innymi:

1)       Dochody - zestawienie tabelaryczne dochodów według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej oraz krótki opis realizacji dochodów;  w tym:

a)       dotacje na realizację zadań zleconych gminie z zakresu administracji rządowej i innych zleconych gminie ustawami;

b)       dochody z tytułu opłaty za wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

2)       Wydatki - zestawienie tabelaryczne wydatków wg działów, rozdziałów i grup paragrafów klasyfikacji budżetowej oraz krótki opis wydatków w poszczególnych działach i rozdziałach, w tym:

a)       wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczone

b)       wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej  i innych zadań zleconych gminie

c)       dotacje przedmiotowe dla zakładu budżetowego

d)       dotacje celowe dla podmiotów niezalioczonych do sektora finansów publicznych

e)       dotacje podmiotowe dla instytucji kultury

f)        dotacje celowe na pomoc finansową dla powiatu na zadania własne powiatu,

g)       dotacje celowe na  zadanie realizowane wspólnie z samorządem województwa

h)       dotacje celowe na renowację zabytków wpisanych do rejestru zabytków

i)         wydatki na realizację zadań określonych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

j)         wydatki na realizację zadań określonych w ustawie - prawo ochrony środowiska

k)       wydatki majątkowe

l)         wydatki na obsługę długu publicznego

m)      wydatki na programy i projekty realizowane ze środków z funduszy strukturalnych

3)       Przychody i rozchody - zestawienie tabelaryczne z wyszczególnieniem poszczególnych tytułów.

2. Działalność pozabudżetowa - informacja z realizacji planu przychodów i kosztów Zakładu Gospodarki Komunalnej w Brzostku.

§ 2. 1. Informacja o przebiegu wykonania planów finansowych gminnych instytucji kultury za I półrocze powinna obejmować:

1) Część tabelaryczną zawierającą zestawienie wykonania planów finansowych instytucji, w szczegółowości nie mniejszej niż w planach finansowych wraz z wyszczególnieniem stanu należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.

2) Część opisową zawierającą omówienie stopnia realizacji planów finansowych instytucji, ze szczególnym uwzględnieniem odchyleń od planu.

2. Informacja o przebiegu wykonania planu finansowego samodzielnego gminnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej za I półrocze powinna obejmować:

1) Część tabelaryczną zawierającą zestawienie wykonania planu finansowego wraz z wyszczególnieniem stanu należności i zobowiązań, w tym zobowiązań wymagalnych.

2) Część opisową zawierającą omówienie stopnia realizacji planu finansowego, zakres świadczonych usług i przewidywany wynik finansowy na koniec roku budżetowego.

 § 3. Traci moc uchwała Nr XXXVII/295/2006 z dnia 26 czerwca 2006 roku w sprawie: określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Brzostek oraz przebiegu wykonania planów finansowych gminnych instytucji kultury i samodzielnego gminnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej za I półrocze.

  § 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Brzostku.

 § 5.  Uchwała podlega ogłoszeniu poprzez rozplakatowanie na terenie gminy Brzostek.

§ 6.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 
informacje wprowadził:Ewa Szukaa
data dodania: 21 Maja 2010
data modyfikacji: /
data wyworzenia: / 21 Maja 2010